Back

Registratiecommissie van de NVvOD

De Registratiecommissie van de NVvOD bestaat momenteel uit 5 personen. Dit zijn mensen uit het werkveld, waaronder 1 bestuurslid van de NVvOD en 1 onafhankelijk lid.

Het openbare NVvOD Kwaliteitsregister wordt beheerd door de secretaris van de commissie, evenals de accreditatie en de kwaliteitskaders voor lokaal datamanagers, centraal datamanagers en monitors.

De vereiste opleiding, competenties en vaardigheden van deze medewerkers zijn gedefinieerd in de NVvOD Kwaliteitskaders, die zijn gebaseerd op de geldende wet- en regelgeving voor medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen.

In de Registratiecommissie zijn er 2 leden belast met de accreditatie van de scholing: de Accreditatiecommissie.

Het belangrijkste doel van het NVvOD Kwaliteitsregister is het toetsen en openbaar registreren van gekwalificeerd studiepersoneel.

Daarmee kan je de integriteit waarborgen en de kwaliteit verbeteren van klinisch onderzoek.

Wanneer resultaten van klinisch onderzoek gebaseerd zijn op valide en betrouwbare studiedata, doe je recht aan de ethische verplichting naar de patiënt en draagt dit bij aan het verbeteren van de patiëntenzorg.

Onderaan deze webpagina staan de namen 

van de Registratiecommissie

Leden Registratiecommissie

NaamRolWerkgever
Patricia Sierinkvoorzitter en lid AccreditatiecommissieIKNL reg Amsterdam
Janine Akkermans
secretarisIKNL reg Nijmegen
Sifra Pruim – Balkalgemeen lidRadboudumc
Linda Molalgemeen lid en lid Accreditatiecommissie.IKNL reg Nijmegen
Margreet van Marwijkonafhankelijk lidMerus Utrecht

V.l.n.r. Linda Mol, Sifra Pruim-Balk, Janine Akkermans, Patricia Sierink.